sábado, 21 de enero de 2012

ACTIVITAT 24 PORTAFOLIS...

...Explora, descriu i explica una de les escoles suggerides o una altra que coneguis que ha iniciat un efectiu canvi de model que pot incorporar TIC i MCM en la seva organització.




L’escola L’Horitzó, és un clar exemple d’escola que ha basat sempre el seu sistema educatiu en relació amb la societat i la relació entre aquesta i els nens.

Amb la globalització, l’escola troba imprescindible un treball que exigeix màxim respecte al nen i un treball continu i profund, per a entendre una societat molt complexa i de constants canvis.

És per aquest motiu que des de l’any 1981 les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) són treballades a l’escola, considerant-les eines bàsiques per a la integració total dels individus a la societat. Aquestes tecnologies són treballades des dels 3 anys, però sense fer servei de aules d’informàtica, sinó amb activitats com la Robòtica o l’Intranet.                            El projecte de Robòtica consisteix en controlar el comportament d’una màquina. Aquesta activitat afavoreix que els alumnes tinguin una visió de les tecnologies de control, que després podran aplicar a altres treballs o a casos amb els que es trobin a la seva vida. 


Jo considero un gran avenç, i molt important, la incorporació de les TIC a les escoles ja que és fonamental per a tots els nens saber dominar les noves tecnologies que seran part de la seva vida, no només estudiantil o professional.

Però a la vegada, hi veig un problema pel que fa a l’ampli ventall d’escoles que incorporen aquestes eines de manera molt diferent. Per exemple, aquelles escoles que tenen uns recursos escassos i que no es poden permetre ordinadors suficients per a tots els seus alumnes; aquelles en que els professors no són capaços d’idear activitats que siguin realment profitoses pels alumnes; o aquelles escoles que per sort es poden permetre una bona dotació tecnològica i a la vegada utilitzar-ho de manera correcta de cara a l’aprenentatge dels nens.

La basant no econòmica d’aquest problema, podria solucionar-se fàcilment amb una més bona preparació dels mestres pel que fa a l’àmbit de les TIC, ensenyant-los recursos per a poder desenvolupar pràctiques adequades per a nens que s’estan desenvolupant en una societat dirigida per les Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario