Tal i com hem exposat en el tema anterior del blog, tant la Llei Orgànica d’Educació del 2006 com la Llei d’Educació de Catalunya del 2009 estableixen la obligació de tots els centres educatius de sotmetre’s a avaluació.
Un d’aquests sistemes d’avaluació que es duen a terme és l’Informe Pisa (Informe del Programa Internacional per a l’Avaluació d’Estudiants). Aquest es basa en l’anàlisi del rendiment dels estudiants a partir d’uns exàmens mundials que es realitzen cada tres anys i que tenen la finalitat de valorar internacionalment tots els alumnes escolaritzats.
El mètode de realització d’aquests exàmens és sempre el mateix. Avaluació d’alumnes de 15 anys, sense tenir en compte un nivell escolar específic, en les àries de competència lectora, matemàtiques i ciències naturals. Per tant, aquest informe no analitza els programes escolars nacionals, sinó que revisa els coneixements, les aptituds i les competències individuals de cada alumne per al seu benestar social, polític, cultural i econòmic, amb l’objectiu de descriure la situació de l’educació escolar dels països i promoure la seva millora.
Pel que fa a la revisió PISA de l’any 2009, es van analitzar les capacitats de comprensió lectora en format electrònic, encaminant l’educació cap a una nova era dominada per les noves tecnologies de la informació i la comunicació. Aquest informe torna a deixar en evidència que Espanya no aconsegueix arribar a la mitja dels països desenvolupats, tot i haver fet una remuntada de 20 punts respecte l’informe anterior del 2006. Tot i que aquesta distància no és abismal, el problema és l’estancament en el que ha caigut Espanya en els darrers anys, en els que no ha progressat notòriament.
Pel que fa a les Comunitats Autònomes a la part superior de la llista trobem a Castella i Lleó, Madrid i Catalunya, mentre que els pitjors resultats van ser per Andalusia, Balears i Canàries.
Finlàndia i Corea del Sud, per altra banda, van ser els dos països capdavanters de la llista. Els resultats de Finlàndia són conseqüència, segons els experts, de l’autonomia de les escoles i de la gran qualitat i nivell dels professors, escollits entre els millors estudiants universitaris.
En aquest vídeo, podem veure les Declaracions del president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu durant la presentació de l'Informe PISA 2009
No hay comentarios:
Publicar un comentario