En els últims anys, la globalització a la que ha desembocat el món actual, la societat caracteritzada per la seva diversitat cultural i lingüística, en la que comunicar-se ha esdevingut una de les necessitat prioritàries per a la cohesió, ha fet imprescindible el domini de més d’una llengua. Aquesta llengua ha estat en la majoria de casos l’anglès, que s’ha convertit en un referent internacional.
Per aquest motiu, l’ensenyament plurilingüe s’ha convertit en un dels objectius principals de l’educació ja que contribueix a la formació integral de l’alumnat i fomenten la cohesió entre cultures.
A Catalunya la majoria d’alumnes de les escoles catalanes són bilingües, és a dir, que dominen a la perfecció tant el català com el castellà. Però en els darrers anys s’ha considerat fonamental també l’aprenentatge d’una tercera llengua, l’anglès i/o el francès.
És per a aquest motiu que la Unió Europea du a terme diferents projectes que impulsin aquest objectiu. Com per exemple el Concurs Plurilingüe organitzat pel MEP (Model Parlament Europeu) que es va dur a terme a finals d’any, i que proposava un debat d’actualitat sobre la situació de les llengües al món actual. Debat realitzat en diverses llengües, demostrant així la competència en l’àmbit lingüístic de molts alumnes d’arreu d’Europa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario